Hemma från Irland

Hej hej!

Nu är jag hemma från Irland igen :). Kom hem igår men orkade inte skriva då.

Idag har jag bara kollat på tv än så länge.



Tisdag

Vi åkte vid sjutiden och det tog ungefär en timme att åka dit.

När vi kom dit så blev jag lite besviken för jag trodde det skulle vara en sån där jätte stor flygplats som man ser i filmer. Men det var tyvär inte det.

Men när vi gick på flyget så var jag jätte nervös eftersom jag aldrig har flygit förr. Men det var jätte kul även om jag inte såg så mycket uppe i luften för att det var mörkt.

Fast när vi skulle landå så kollade jag ut och då såg man alla lampor som var tända i landet och det var super duper fint!! :D

Sen så gick vi ut från planet och allt det där som man går igenom. Och när vi var ute på gatan så tog vi en bus från flygplatsen och åkte in mot stan.

Men vi hittade inte riktigt till vandrarhemmet så vi fick fråga först en taxichaufför och sen några som var på gatan och sen några poliser. Poliserna så vart vi skulle gå och det var rätt men dem sa att vi skulle ta en taxi för att det inte var så säkert tror jag.

När vi sen var framme så gick vi och la oss.


Onsdag

Först så gick vi till informationen så att vi fick veta lite grejs man kan gå till och så.

Sen så gick vi runt på stan och kollade runt. Vi gick lite hur som helst men det var kul att bara se hur stan ser ut.

Efter en stund så åt vi på en thairestaurang och maten var super stark. Eller jag tyckte det i alla fall.

Och sen fortsatte vi och gick in i lite affärer och kollade lite vad det fanns för kläder och skor :).

Fast när pappa sen inte ville gå in på fler affärer så satte vi oss i parken som fanns där. Den var super fin. Det var en sån där park som man ser i filmer där det finns en liten sjö med ankor och folk som sitter och pluggar i gräset och så.

När jag och Hedda inte orkade sitta kvar så började vi gå igen. Då gick vi in på något litet ställe som handlade lite smått om vikingarna.

Men sen så gick vi och åt på ett litet fik och jag tog varm choklad och en muffin med choklad bitar i och det var den godaste muffisen jag någonsin har ätit!! Den var till och med godare än macdonalds muffins.



Torsdag

Först på morgonen så ville pappa filma på varenda dörr som var på gatan för varenda dörr har olika färger och det är skit coolt och fint för det blir så färglatt.

Sen så skulle vi gå till moderna museet och då gick vi förbi en affär som hette Penney´s och det var jätte billigt. Så vi gick in och jag fick ett par skor :).

Efter lite shopping så gick vi till museet och det var en massa fina tavlor där.

Men det var några tavlor som hängde ihop och var jätte konstiga. Det var kvinnor som låg på golv eller mark som om dem var döda. Och det tyckte jag var lite konstigt.

När vi sen hade kollat på alla tavlor så gick vi till någon park bakom och satte oss och vilade men Katja och jag busade lite.

Och sen så gick vi hem och gick runt på stan.

Sedan började vi gå hemmåt och när vi var hemma så ville pappa gå ner i köket och kolla hur det var och då träffade vi tre svenskar som skulle flytta dit och försökte skaffa jobb.

Pappa babblade jätte mycket men efter en lång tid så gick vi ner på gatan och köpte fish and chips och det var skit gott :D.

Sen så gick vi ut tillett internet cafe i ungefär en halvtimme för sen stängde dem.



Fredag

På morgonen så åkte vi dubbeldäkare. Pappa såg att det var volvo och då ville han åka buss även om det kostade mycket.

Så vi åkte till slutstation och när vi var framme så var vi hungriga och letade efter en restaurang som var ganska billig.

Till slut så hittade vi en och Katja och jag delade på en pizza.

Etfer maten så gick vi in i köpcentret som låg där och vi köpte fruktdrink. Det var skit gott. Den var lite sur och kall. Och det var den godaste fruktdrink jag någonsin har drukit.

Sen så gick vi och köpte vindruvor och jordgubbar och vindruvorna var jätte goda dem med :D.

När vi sen hade ätit vindruvor och jordgubbar så åkte vi buss hem igen och shoppade resten av dagen :D.

Sedan på kvällen så gick vi på bio. Vi såg the boy in the stripde pyjamas.

Den handlade om en pojke under hitlers tid. Hanns pappa var soldat åt hitler och dem flyttade till ett ställe där alla andra soldater var. Pojken gillar att upptäcka och när han är där så finns det inget att göra så han smyger ut genom en dörr fast han inte får.

Han springer igenom skogen och kommer till stället där judarna är fångade och träffar en pojke som sitter vid stängslet och det blir vänner.

Tror den går i Svergie också så jag berättar inte slutet men den var väldigt sorglig.

Sen så går vi hem och sover.



Lördag

Vi gick upp vid åtta och börjar göra oss i ordning. Och när vi är klara så blev det lite stressigt och så för bussen är försenad och pappa blev orolig att vi inte skulle hinna med flyget.

Men som tur så gör vi det :).

När flyget startar så kollar vi ut genom fönstret och ser molnen och det var jätte fint.

Sen så läser jag lite så att tiden går. Men den var ganska kort och jag hade läst ungefär halva så jag läste ut den.

Och då vilar jag lite. Men sen så kollar jag ut igen och då ser man vatten och land och det var jätte fnt :).

Efter så börjar det bli dax att landa och då så åker vi igenom molnen och det var jätte coolt.

När vi sen har landat så åker vi hem.

Fast på vägen så äter vi på en thairestaurng och jag tar kycklingspett med jordnöttsås.

Sedan när vi är hemma så kollade jag på tv hela kvällen. Och klockan nio så gick braveheart på tv och den så jag på och den ar skit bra. När den var slut så gick jag och la mig.



En bra låt:





// Tova

Kommentarer
Postat av: Fanny

Gud så kul med irland :) Ha velat resa dit rätt länge nu :) Hade ni det bra?

2008-09-28 @ 17:25:10
URL: http://faanny93.blogg.se/
Postat av: Angie (:

Sv: Jo! :D

Kul att ni har haft najjs i irland men logga in på msn! Snälla <3 :D

Kram

2008-09-28 @ 17:46:31
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv: Ja, vad roligt :) Jaha, så det var det?

Tack du, kul du gillade dem :) ha det så bra!

2008-09-28 @ 18:22:29
URL: http://faanny93.blogg.se/
Postat av: Angie (:

Sv: Okej ;)

HAHA tog du "Play my music" som dagens låt du med :O?

Gjorde jag med, men hade inte sett att du hade gjort det!

OMFG :O

Haha, puss :)

2008-09-28 @ 18:35:15
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/
Postat av: Karin

Joo, de har iofs bättre låtar ;P

Hur är det med dej då?

2008-09-28 @ 19:52:08
URL: http://chocolaate.blogg.se/
Postat av: Becca

svar:Tack!allt bra med dig?

2008-09-29 @ 12:17:31
URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad skoj, Irland har jag aldrig vart på! =)

2008-09-29 @ 15:26:21
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Cassandra

Kul att läsa! Verkar som du har haft det superbra i Irland :)

2008-09-29 @ 19:43:32
URL: http://cassandrasmode.blogg.se/
Postat av: Erica,

Hur var Irland? :D

2008-09-30 @ 10:23:21
URL: http://donotpanic.blogg.se/

Vad vill du säga?

Vad är ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nu vad du vill :)

Trackback
RSS 2.0