Hemma från Småland

Hej hej!

Kom just hem från Småland.Vi kom dit sent på kvällen så det bev inget grejs på fredag.

Nästa morgon så åkte vi till Edit (vet inte riktigt vem det är men någon till släkten i alla fall).

Sen så åkte vi till en restaurang och åt lite. Jag valde lasange. Mumsigt.

Efter det så åkte vi runt lite till olika släktingar som jag inte alls kännde.

När vi sen hade åkt runt lite så åkte vi till en gammal skola där pappas mormor hade jobbat. Och där var hela släkten samlad.

Först så tog några ett gruppkort och sen på alla kusiner.

Efter det så gick alla in i huset och det blev fick och prat. Efter en stund så blev vi lite stojiga och gick ut och då började vi skutte runt lite. Och sen kommer en liten tjej som är ungefär 3 år och vill vara med. Så då börjar vi leka lite med henne.

Sen när det var slut så åkte vi hem till några och åt middag. Det blev smörgåstårta. Det var en tjej som var 8 år, tre killar som var 11, 13 och 15 där också.

Och sen när vi hade ätit så gick vi ut. Katja var med tjejen som var där och hade gräskrig med killarna. Och sen så gick Elsa och jag och kollade vad dem höll på med. Sen så sprang dem upp på någon stor gräsmatta där det fanns stora runda grjer med hö.

Så jag hoppade upp på dem men dem var super höga så det var ganska svårt.

När jag sen skulle hoppa upp på dem så ställde sig två killar bakom den så det gick inte men sen så sket jag i det och hoppade upp ändå :).

Men sen blev det ganska  sent så vi åkte hem till vandrar hemmet.



Idag så besökte vi en bondgård kan man säga. Och där fanns det en massa kossor (jag älskar kossor dem är så söta).

Men vi gick i alla fall in i ladgården där alla kossorna var.

Det fanns jätte många och var super duper söta men när jag skulle klappa så gick dem undan :(. Fast vissa fick jag klappa :).

Sen så fanns det en jätte stor maskin där ock så som mjölkade korna. Så vi fick se hur dem blir mjölka´de nu för tiden :P.

Efter en lång stund där inne så gick vi in i huset och fikade med bullar och kakor :).

Och efter att kakorna och bullarna var slut så blev jag jätte snorig och tjock i halsen så att jag fick svårt att andas. Och det var bara för att jag är allergisk mot pälsdjur och det är ju super sorgligt.

Sem så åkte vi hem. Men vi stannade lite på vägen för att äta och gå på toaleten. Så det tog ganska lång tid men Angie räddade mig för vi messade dem sista timmarna som tur var.

Det är väl allt som har hänt :).

// Tova


Och nu är jag hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack så mycket ! =)

2008-09-21 @ 21:31:16
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

roligt att träffa släktingar! :)

2008-09-22 @ 08:47:32
URL: http://pennypie.blogg.se/

Vad vill du säga?

Vad är ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv nu vad du vill :)

Trackback
RSS 2.0